lördag 25 juli 2009

Loppisrajd i regnet

Hej allihopa!
Som jag skrev tidigare så jobbar jag för fullt, och loppisar kan endast besökas på lördagar efter att jag har delat ut morgontidningen. Då är jag nästan först på plats och kan knipa alla godbitar! Här är dagens loppisrajd :)

På mitt första stopp i badhusparken hittade jag den här stringtavlan, jag var inte säker på om det var en från femtiotalet eller om den var nyproducerad, men 10kr var ett riktigt bra pris så jag slog till. Samma säljare hade även den fina Usala Ekeby-vasen, som hon bara tog 20kr för!! En äldre dam klappade mig överlägset på axeln och sa "Grattis" när hon såg vad jag betalade för mina fynd. Vilken översittare.





Köpte en fruktskål åt mamma för 20kr. Överkomligt pris även på den :>


En grå vineta skål med luftbubbla i, 10kr.


En väldigt söt liten portmonä, hon som sålde den för en femma hade köpt den i USA på 60talet. Klicka för förstoring, så ser man alla små pärlor på.


Håll utkik, i nästa inlägg ska jag visa mitt favoritfynd!

6 kommentarer:

Moster Mjölgumpa sa...

Åhh den där vasen vill jag ha. Min mormor hade en sådan golvvas, undrar var den tog vägen?

Herr Movarp sa...

Snygg vas! "Spiral" av Ingrid Atterberg (Abg), finns i flera storlekar och det finns även skålar!

Libby sa...

Jo, Stringtavlan är nog 1950-tal. Jag tror att figuren ursprungligen haft kläder. Kolla in tre stycken likadana hos mig, här:
http://femtiotalsjakten.blogg.se/2009/april/nar-handlarna-sjalva-far-valja.html
Du kan ju klä på den själv, är inte det ett kul projekt?

PS Damen var nog bara lite bitter för att du knep vasen före henne :-)

Fröken Fynd sa...

Fina fynd, bra att kunna vara tidigt ute på loppisar. Och tack för fin kommentar hos mig!

Frida sa...

Moster: Leta i gömmorna!

Herr movarp: Ett fat hade ju varit snyggt att ha brevid. Hoppas det korsar min väg någon gång :P

Libby: Jahaaa.. såpass! Ja vad roligt, en klänning kanske hon passar bra i :D

Välkommen! sa...

oj! nu nrä jag såg den lilla portmonnän med pärlor kom jag ihåg att jag hade en linande, men blå, när jag va liten. med pärlor den oxå. haha, det har jag nog inte tänkt på på typ 20år...ibland dyker dom upp, minnena! ;)