söndag 20 september 2009

Berättelsen om lampan


HÄR är alltså veckans SUPERFYND!(enligt mig då) Jag är så glad över min nya fina lampa. Kanske var det det fräcka sättet jag hittade lampan på som gör mig extra glad. Att jag var först med att se den, och sen köpa den utan att någon annan ens har hunnit spekulera om den!

På Reprisen här i Piteå har jag ju tidigare sagt att fyndfaktorn är hög, för filurerna som jobbar där har inte så stora kunskaper, och är för det mesta bara intresserade av att skruva sönder gamla TV-apparater osv. Jag skymtade alltså något orange i ett avskilt rum där det satt en filur och bankade sönder en gammal stereo. Min fyndradar slogs genast på och jag gick närmare för att kika, då såg jag den vackra uppenbarelsen! Oh! Jag frågade genast filuren "Är den här till salu eller?" "Ja det tror jag väl" "Jag ska bara kolla så att den fungerar" Sagt och gjort, den funkade fint så jag norpade den genast och gick för att betala. Den var alltså inte prismärkt ännu så jag hoppades att dom inte skulle dra iväg med ett "200kr" eller liknande(de som tar betalt är ordentliga filurer). Nädå, 30kr sa hon med hästsvans och så blev den min. Lycka!


Är det någon som vet vem som har tillverkat den, eller vart den kommer ifrån?

2 kommentarer:

Välkommen! sa...

superfin! vilket fynd!!

Anonym sa...

den skulle jag vilja ha!