torsdag 22 oktober 2009

Dagens fynd


Jag har också haft banankatongsparty idag! Min svärmor hade massa kartonger i källaren sen de stod på loppis i somras, jag fick ta vad jag ville ha för det skulle ändå skänkas till röda korset.
Jag hittade denna, visste att jag sett den någonstans så jag plockade hem den. Nu ska jag iväg och träna, och medans kanske någon kan berätta vem som har designat denna ljusstake? :)

Update: Ljusstaken kommern från tyska Nagel, och är designade av en snubbe somheter Caesar Stoffi. Delarna kallas tydligen för BMF-moduler, och kan byggas till det oändliga! Onenkligen ett bra banankartongsfynd!

5 kommentarer:

Moster Mjölgumpa sa...

De kommer väl från tyska Nagel, tror jag...

Svenskt Retro, 50-70-tals porslin och design sa...

Vilken häftig ljusstake. Jag har aldrig sett någon liknande förrut.
Jag önskar också en hög lådor att gräva ur :-)

Yvonne sa...

Som Moster Mjölgumpa sa, BMF-byggsatsljusstakar från Nagel. Jätte läckra. Vilken tur du hade som fick dem :-)

Vindelälvorna sa...

Kolla in på Tradera. Folk betalar flera hundra PER DEL. Byggsatsljusstake. Tror det finns tre olika byggstenar. De är numrerade 1, 2 el 3. Verkligen ett härligt fynd! I princip kan ljusstaken bli hur stor som helst, beror på hur många delar man kan hitta åt :)

Frida sa...

Vad bra, nu slapp jag leta info själv! :P Tack för era kommentarer :)