onsdag 25 november 2009

Loppisfia Cribs - Mormor del 2

Det här är andra inlägget i min Loppisfias Cribs serie, där jag visar upp fina detaljer från andras hem! Just nu utforskar jag mormor & morfars hem, och i det här inlägget är det mest detaljer pga den dåliga belysningen.

De här ljusstakarna känner nog de flesta igen. Min mormor har faktiskt fått dem av Bo Kaspers mamma när de studerade tillsammans!


Och på en hylla på övervåningen hittar vi samma skattkista som hos femtiotalsjaktens Libby! Fast denna kista har en liten tillbehörande väktare..


I ett skåp i köket hittar vi kaffekoppar! Gissa vilka som är min favoriter, dom är ju bara så häftiga!


Två gamla glaskaraffer, mycket eleganta!

3 kommentarer:

Loppisletaren sa...

Kaffekopparna är verkligen så häftiga! Mormor har väldigt bra smak!

Herr Movarp sa...

De där kopparna med lila, gult och vinrött, det ser ut som Gustavsbergskoppar. I fall det stämmer, är modellen Stig Lindbergs SA, tekoppsvarianten. Dekoren skulle jag gissa på Margareta Hennix, det är hennes stil tycker jag.

Libby sa...

Kul med Cribs-serien! Det är alltid intressant att få kika in andras hem, hyllor och skåp...