onsdag 18 november 2009

Mormors fyndhus - del 1

Jag har inte riktigt lyckas fynda så mycket de senaste veckorna, men igår var jag hos mormor och hjälpte till med städning. Mormor & morfar har bott i deras hus sen det byggdes -59, och har inte slängt mycket grejer. Deras källare och vind är en riktig guldgruva. Redan när jag var liten älskade jag att vara och gräva i lådor och snoka runt, och så sa jag "kan jag få den här?". Hur som, så fick jag ta vad jag ville ha och kom hem med detta:

En liten låda med 6st snapslgas från Skruf, förmodligen använda max 2ggr, ligger i tidningspapper från 60-talet.



3 stycken tallrikar från Rörstrand, mina morbröder åt på dem när de var små. "Bambino" heter tallriken.



En kryddburk som Marianne Westman har designat för Rörstrand. Vet dock inte vad den kallas?


Jag har mer på lager, håll utkik!

8 kommentarer:

ella sa...

wow så fina tallrikarna var! lyckos!

Herr Movarp sa...

Riktiga fynd! Grattis! Ser fram emot fortsättningen!

Libby sa...

Oj! Det här blir en kul följetong!

Libby sa...

Oj! Det här blir en kul följetong!

Libby sa...

Oj! Det här blir en kul följetong!

Loppisletaren sa...

vilka fina saker! kul att få se fortsättningen!

Henrik sa...

Bambino var riktigt häftig, kul! :)

engelsson sa...

Hejdu...hittade hit under ett av mina irrfärder uti bloggvärlden.. Kul o se alla dina fynd.. De små glasen från Skruf heter Drivved o e formgivna av Bengt Edenfalk..