tisdag 1 december 2009

Dagens fynd!

Ibland har man tur. Hissen är på den våningen man vill och man slipper vänta, favoritparkeringen är ledig, man hamnar i den korta kassakön. Eller så hittar man ett fynd till ett bra pris! Idag kom ett paket med ett fynd jag har längtat efter, nämligen det här fatet! Jag vann det för 68kr på tradera, och med frakt så blev det en hundralapp ungefär. Fatet är från Rörstrand, och enligt olika källor från internet så är det Carl Harry Stålhane som har formgivit det.


Jag är så nöjd! Det var tydligen ingen som ville ha det?
Jag trodde först att det var en litet godisskål ungefär, men den är ju gigantisk! och riktigt tung! Den täcker nästan hela bordstabletten. Klicka för förstoring!

8 kommentarer:

Yvonne sa...

Vilket fynd!
Jag har också det där fatet ur serien California, fast mitt är grått och vinrött. Hur snyggt som helst!

Frida sa...

Är det lika stort som mitt blåa? har sett de rödgråa på bild bara, de är riktigt läckra!

Yvonne sa...

Japp lika stort :-)

Herr Movarp sa...

Hur stort är det? Jag tror jag har ett exakt likadant nämligen :-)

Gamla saker och fina ting sa...

Verkligen ett fynd. Superfint!

B-b-b-etty sa...

superfin färg! grattis till fyndet.

Frida sa...

Benny: jo justja det har du ju! det är ca 32x28cm, stort och bra!

Herr Movarp sa...

Ja då är det samma storlek som mitt! Jag får gratulera förresten, för visst vann du ett sånt grå/rött fat på Tradera? Jag glömde bort auktionen, hade satt upp den på listan, men missade kolla tiden...