tisdag 19 januari 2010

Back in business

Loppisfia is back! Har haft en underbar semester, längtade inte ens hem. Snarare fick jag avsmak för alla mina prylar väl hemma, och har bestämt mig för att börja sälja av allt. Jag behöver inte alls alla prylar för att vara lycklig. Dock kunde jag inte hålla mig, så jag tog en snabb runda på de lokala secondhandställena och hittade detta..

Två blomkrukor, rörstrand? 5kr styck!


Fyra assietter/kaffefat från Rörstrand's serie GRANADA. 5kr styck.


Två Kaffefat, Rörstrand Blåvinge. 5kr styck.


Hur som helst, om ni hittar något i min blogg och vill köpa, HÖR AV ER!

14 kommentarer:

Herr Movarp sa...

Härligt med så lång semester! Inte skulle jag längta hem heller, inte till prylar i alla fall... :-)

Att gå på loppis handlar inte så mycket om att skaffa sig prylar, i alla fall inte för min del, utan mer om spänningen att hitta fynd, lära sig mer om saker osv. Att köpa grejer till sitt "bo" på loppis är också mycket bättre miljö- och resursmässigt än att handla nya prylar, som skulle vara alternativet. En del grejer behöver man, andra tillför skönhet och estetik i hemmet som man mår bra av. Har man för mycket måste man rensa, blir det för spretigt måste man rensa, tröttnar man så rensar man bort det man absolut inte vill spara.

Som jag sa till nån, jag köper ganska mycket prylar, men säljer en del av det med jämna mellanrum, det hjälper mig på så sätt att jag nästan går jämt upp ekonomiskt, samt har kvar de 3/4 av prylarna som jag hittat och vill ha(just nu). Bodde jag i lägenhet hade jag haft 1/10 av alla grejer som jag har nu eftersom det inte skulle få plats... Lycka till!

Ps. Jag vill gärna paxa Granada-faten, sen finns det säkert mer, vi diskuterade ju en del tidigare...

Maud/En bok om dagen sa...

Välkommen hem!

Jag måste bara börja med att säga att Herr Movarp uttalar sig väldigt klokt här ovanför! Man kan gärna göra sig av med, byta ut och variera sig - och gör man det på loppis är det knappast något att säga om det, vare sig pengamässigt eller miljömässigt.

Om du vill skiljas från Marimekkoskålen på fot och två stora och en liten Reda är jag intresserad. Du når mig på mejl:
enbokomdagen[at]hotmail.com

Moster Mjölgumpa sa...

Välkommen hem.

Jag håller också med Movarp, fast att rensa har jag tyvärr väldigt svårt för att göra...

Susanna sa...

Nej, jag tycker inte heller att du skall sluta fynda och gå på loppisar. Nej nej nej! :-)

Om du ändå bestämmer dig för att sälja dina grejer skulle jag bli jätteglad om jag fick köpa dina Rosa-kaffefat i inlägget från 21/9. Mina koppar är så ensamma i skåpet och saknar fat.
Alla dina fina plåtburkar kan jag tänka mig att befria dig från också. Men som sagt, jag tycker inte du skall göra något överilat!

susanna.lundqvist @ gmail.com

Sara sa...

Jag förstår hur du tänker. Det är lite därför jag har pausat med mitt eget bloggande nu, för att jag kände att det kändes så ytligt och konsumtionshetsigt att skriva om prylar. Samtidigt älskar jag ju att läsa din och andra loppisfyndares bloggar. Och jag har inte slutat att gå på loppis. Men som sagt, jag förstår dig!

Jag är intresserad av violkopparna och dessertskålarna med rosa kant och guldstjärnor men dessa prylar gissar jag att du inte vill sälja. Om du vill får du gärna maila mig på skattkammaren@hotmail.com

Hej så länge!

Frida sa...

Oj vad långa svar jag fick, vad roligt :)

Jag förstår hur ni menar, jag uttrycke mig kanske lite klumpigt. Jag menar inte att jag måste ha saker för att känna mig lycklig, jag älskar ju att fynda och hitta billiga saker som jag gillar, och jag kommer nog aldrig att bli av med loppis-behovet. Men jag kände bara avsmak mot mig själv efter att jag kommit hem från indien, där jag inte tänkte på prylar en enda gång. Så nu ska jag sälja av ordentligt så att jag kanske kan börja om igen senare ;) tack för alla fina kommentarer!

Stellas mamma sa...

Om du för tillfället känner lite avsmak för att köpa kakor och sånt också, så kan du alltid komma till min mamma-blogg och tävla om en virkat tårta som man kan bjuda på om och om igen :)

Anonym sa...

Men oj vilka tjusiga fynd!

Gila sa...

Livet har sina berg och dalar. Ibland måste man ifrågasätta sitt liv och leverne...den frågan blir nog stark nar man rest i länder som Indien där många äger lite men är glada? Är vi mindre glada och äger för mycket??Hmm...

Tjuettan sa...

Fina fynd! Nu blir jag hel pepp!

Clinen sa...

Hej.
Jag blev intresserad av att köpa dina Två Kaffefat, Rörstrand Blåvinge. Är du intresserad av att sälja dem får du gärna säga ifrån och ange ett pris (gärna iklusive frakt). /Clinen

Glamour-Och-Fläskpannkaka sa...

Vilka härliga fynd!

Anonym sa...

Hej! Jag sökte information om en servis jag ska sälja och hittade hit till din blogg. Servisen heter Rörstrand Kolorita och är gul. Den finns utlagd på Tradera, dock inte till loppisfyndpriser. Kul att folk fortfarande går på loppis =)

Mvh Johanna

Gila sa...

Snygga fat minsann!