söndag 5 juli 2009

I lördags efter min sena tidningsrunda(ett utav mina två sommarjobb, dela ut dagstidningen), begav jag mig direkt till loppisen i badhusparken. Trots det kassa vädret var det väldigt mycket folk, och jag hann fynda en hel del!

En ostkupa, praktiskt taget oanvänd, 20kr
Ett ursött kar för socker i plåt, 5kr
En djuptallrik från Stig Lindbergs Spisa ribb, 5kr(!!)


Jag är mest nöjd över sockerburken, den mäter ca 15x10cm, så den är stor och fin!


Jag köpte även en fin kanna från Bo Fajans och en Nilsjohan plåtburk. Glömde dock dessa hemma hos min mamma, ni får se dom en annan dag!

5 kommentarer:

Helena sa...

Fem kronor för Spisa Ribb?? Wow!!! Gillade dina andra fynd oxå men fatet var ju otroligt billigt!!! Roligt!

Herr Movarp sa...

Fina fynd, den djupa tallriken var nog bästa fyndet för det priset!

Frida sa...

Ja det var en riktigt snäll gumma som sålde den åt mig, trodde att hon skämtade när hon sa 5kr! Jag funderar dock på att sälja den, har ju bara en tallrik, lär inte hitta fler spisa ribb fynd :P

Herr Movarp sa...

Tålamod är det som gäller...jag föreslår att du behåller den ett tag och ser om det inte dyker upp mer!

Sabine sa...

Åh Ribben! Verkligen inte illa fyndat :)