tisdag 25 augusti 2009

Dagens fynd

Tjolahopp!
Nu ska jag bli lite aktivare igen, då arbetslösheten är ett faktum!
Idag var jag en sväng på Röda Korset och Reprisen, på RK såg jag till min förfäran att någon hade reserverat en Apollo-lykta som Nanny Still har designat för Riihimäen Lasi. En grön. Åh den var så vacker, och dom skulle bara ha 20kr för den(!!). Jag la en andrareservation på den så vi får hoppas att den finns kvar i morgon..

Lite mer lycka hade jag på Reprisen där jag fyndade detta:



Endast FEM KRONOR för askfatet, wow! Påminner om Skynda Fyndas gröna skål..


Ett keramikunderlägg från Upsala Ekeby, enligt stämpel på baksidan. Jag är dock ingen höjare på skrivstil så någon kanske kan tyda signaturen i högra hörnet åt mig? :) En tia för den ivf.


En fin bruk att förvara pepparkakor i. Vet inte riktigt om den är ny eller "gammal", men för en tia fick den lätt följa med hem.


Syltburken behöver nog ingen närmare presentation, och för 50kr blev den min. Fynd :)


Tillsist, dom två keramikburkarna med vackra lock. 10kr styck, Selsbo. Någon som vet nåt om Selsbo?

5 kommentarer:

Herr Movarp sa...

Fina grejer! Rörstrandsburken var ett kanonfynd!
Jag vet lite om Selsbo, du kan läsa själv:

http://www.precisensan.com/antikforum/showthread.php?t=18437&highlight=Selsbo

Jag hittade deesutom en annons från Selsbo i en gammal Form, ska skanna den och visa i bloggen eller i den tråden jag länkade till!

Libby sa...

Fin pepparkaksburk! Spelar ju ingen roll om den är gammal eller ny, den är ju jättecharmig.

Anna sa...

Härliga fynd och kul blogg! Ska absolut följas :)

Skaffaren sa...

Det står med största säkerhet Tuulikki Juntti.

Myownhome sa...

Åh vilket fynd syltburken var!! Den ser verkligen fin ut också. :) Kul med en loppisblogg kommer nog kika in till dej många fler gånger. :D

ha det bra!