måndag 21 september 2009

Dagens fynd


Idag var jag på Röda Korset, och de som jobbade var helt crazy! alla gick omkring med vagnar och fyllde hyllor och ytor överallt med prylar. Jag visste inte riktigt vart jag skulle ta vägen, och så såg jag alla fyndjägare som hade korgarna fulla med fint porslin och glas :( Jag lyckades hitta några fynd iallafall.
Massa udda assietter, alla är märka Gustavsberg eller Rörstrand. En marimekkoskål 40kr, och en fin kanna 35kr. Alla assietter kostade 5kr styck, och Picknick tallriken kostade en tia.


Här ser ni lite närmare på kannan. Den är väldigt grön och vacker. Dock ostämplad!

5 kommentarer:

Libby sa...

Jag gillar Röda korset. Oftast rediga och trevliga damer som jobbar där. Även så på ditt ställe? Picknicktallrik för 10 pix - jag säger bara: GRATTIS

Frida sa...

Hmm vissa är trevliga, och vissa är riktiga typer med stort T :P
Det bästa var att det var en som la tillbaka tallriken efter att ha haft den i sin korg! :O

Sara sa...

Vow, picknickfatet var verkligen ett superfynd! Kul!

Henrik sa...

Håller med kommentarerna ovan - en Picknick-tallrik för tio kronor, WOW! Såg en likadan i en antikhandel här i Sthlm nyligen för drygt 400 spänn.... Men DET måste ju ses som ett hutlöst överpris, trots att det är den supertrendiga Marianne W...

A-L sa...

Väldigt avis på picknick-tallriken.