fredag 16 oktober 2009

Dagens duk

Femtiotalsjakten visar upp ett gäng sköna dukar på sin blogg idag, och jag kom att tänka på på ett dukfynd som jag inte har skrivit om!
Jag brukar inte köpa dukar, men den här tilltalade mig med sina färger och motivet, kolla alla söta kringlor! Jag trodde först att det var en nyproducerad duk, men lukten sa mig att det var en söt liten tant som bara har haft den liggandes i garderoben! På tradera fanns det likadana men dom var mycket slitna.
Den är lite sorgsen på något vis, vad tycker ni?



3 kommentarer:

Libby sa...

Jättefin med alla detaljerna. men ja, litet sorgsen. Det stora huset till höger har liksom ledsna fönster. Du får ställa en glad katt eller annan uppsluppen figurin på den!

Helena sa...

Själv är man ett duk-o-holic.... Hehe.... Men jag syr ofta om dem till annat. Applikationer eller till lapptäcken!
Den ser lite ödslig ut duken din..... Fin men ödslig.

Randiga Tråden sa...

Härliga dukar. Brittmari