torsdag 12 november 2009

Tillbaka!

Goddagens!
Nu är jag tillbaka efter en tid av förkylning och o-konsumtion, men redo att konsumera mer än någonsin och visa mina fynd ;o)! Jag älskar att konsumera, och ser det inte som ytligt att göra något man älskar. Dessutom så är ju recycling hetare än någonsin.

Nåväl vi kan börja med den här skålen. Jag kan tänka mig att det är en kopia, för den ser exakt ut som Arthur Percy's från serien "Röd Rubin", minus gulddetaljerna. Den har heller ingen stämpel på undersidan, så vad tror ni?
Jag gillar iallafall formen, den är väldigt vacker, köpt för 35kr.

Min okända skål


Arthur Percys skål för Gefle


Bild lånad från skolhuset

4 kommentarer:

DoreDoris sa...

Lika! Väldigt fin header!

Herr Movarp sa...

Inget snack om saken, visst är det Gefle, det känns osannolikt att någon skulle ha gjort en kopia på denna. Det troliga är att den antingen var sekunda, eller någon form av variant eller prov på glasyren, i vilket fall som helst har man då inte målat dit silverdekoren. Jämför med mina o-Argenta (är man norrifrån så är man) som jag kallar dom, dvs Kåges skapelser utan Argentans silverdekor, jag fick veta att dessa var 2:a-sortering pga pyttesmå glasyrmissar etc.

Ps. glöm inte kolla mejlen om bytet av Piké, jag misstänkte att du var sjuk så därför mejlade jag inte en gång till ds.

Ida sa...

Vilket fynd! Gillar den jättemycket, passar utmörkt nu till jul!!
//Ida

Libby sa...

Jättefin röd färg på ditt fynd!