onsdag 25 november 2009

Mother issues

Jag drar mig litegrann för att blogga numera, min mamma har nämligen börjat läsa det jag skriver. Hon ringer och säger uppmuntrande komplimanger, men det är mest irriterande så jag brukar lägga på. Missförstå mig inte, men hon tror att jag blir irriterad och inte vill lyssna för att jag har dåligt självförtroende eller nåt, men det har jag inte. Jag tycker bara det är jobbigt, det är väl självklart att hon får tycka att något jag gör är bra, men det är ju hennes uppgift i livet typ, att uppmuntra och stötta sina barn, för det är väl vad alla mödrar gör. Ger jag henne en ful hemmagjord tavla så är det väl klart att hon måste hänga upp den, för att jag är hennes barn och allt det jag gör åt henne blir fint för att hon älskar mig. Fattar ni hur jag menar?

3 kommentarer:

ella sa...

ooh det är en sjuk omställning när man inser att ens mamma hittat ens blogg, jag blir alltid helt nervös! (och har därför bytt blogg flera gånger, haha). fast för mig funkar det att be henne att låta bli.

Anonym sa...

förstår inte problemet. Vill man inte ha läsare på bloggen?? mamma eller inte..och jag tycker också att den är bra, tycker du ska vara stolt istället för att, känns det som, skämmas...

Frida sa...

ella: någon som förstår, tack!!

anonym: hej mamma, eller kompis åt mamma! Nej jag vill inte ha min mamma som läsare på bloggen, jag skäms inte, jag tycker bara att hon/du är JOBBIG, och en läsare mindre skadar inte mig då jag har haft ca 7000 läsare redan. Jag skriver inte för att få läsare utan för jag tycker att det är roligt. Jag vill inte ha en morsa hängande över axeln som säger att jag ska vara stolt, det här är min egna grej, låt mig bara va?