lördag 1 augusti 2009

Idag hittade jag typ ingenting att ta hem. Men å ena sidan är jag fortfarande nöjd med förra lördagens fynd, så det kanske inte gör så mycket!

Idag kom jag hem med:

Ett fat från Rörstrands Blå Eld, och det gav jag en femma för.
Ljuset gör inte fatet rättvist, men ni vet ju att det är mörkare och vackrare IRL!


Sen köpte jag dessa vackra glas för 3kr styck. Jag skulle gärna vilja veta om de är nya eller gamla för det är svårt att avgöra. Någon som vet? De är väldigt tunga och tjocka i botten. Har letat efter liknande glas så dessa är jag nöjd med!


Imorgon ska jag visa mina bestickfynd, stay tuned!

3 kommentarer:

Herr Movarp sa...

Jag är nästan helt säker på att detta är finska Nuutajärviglas, design Kaj Franck. Jag har flera grejer i samma tyngd och färgskala, bla några mindre glas och även skålar. Ofta brukar det vara en mix av färger, som hos dessa, som köpts tillsammans!

Herr Movarp sa...

Glömde säga att det var ett fantastiskt fynd för 50-60-talsglas av denna kvaliteten! Normalt hade du fått ge mellan 50-100 kr/st (mer åt det övre hållet med tanke på att det är raka glas, typ saft-juice)

Frida sa...

Ojdå :O vad roligt att höra! Jag älskar verkligen färgerna, först trodde jag att de var gullaskruf, men de är ju mycket tunnare. Tack för informationen! :)