söndag 2 augusti 2009

Ranka, Thebe, Capri & Riddarmodellen

I veckan hann jag en snabbis på Reprisen, som jag sa tidigare är det en guldgruva för den som vet vad han letar efter. Dom hade ställt upp fyra stora kartonger proppfyllda med bestick, 1kr styck stod det. Jisses tänkte jag och började rota runt som en galning, folk tittade verkligen, men vem bryr sig? Hur som helst så hittade jag en del godbitar som ni snart ska få se nedan. Dock blev mina händer helt såriga av alla kniv och gaffelstick, naglarna gick av och jag var helt svart efteråt. Så dagen efter åkte jag dit igen - med arbetshandskar! Haha jag kände mig som en riktig lodis. Folk kom fram och frågade grejer för de trodde att jag var anställd. Nåja. Det var värt det, för titta vad jag hittade!

NilsJohan Riddarmodellen, 21 delar


Gense Thebe, 19 delar


Gense Ranka 14 delar


Övriga bestick, två skedar från Nilsjohan Capri, en okänd kniv och en tårtgaffel som jag trodde var Guldi, men det visade sig vara en kopia.


Jag är väldigt nöjd, men det kliar fortfarande i fingrarna, jag vill rota ännu mer! Vill hälla ut allt på golvet och gå igenom :P Det måste ju finnas ännu mer av de bestick jag hittade, det var så svårt att se skillnad i myllret. Nåväl, någon som vill byta kanske? :)

8 kommentarer:

Helena sa...

Haha.... Jag får en vision om hur det måste sett ut!!! Något vilt i blicken och så arbetshandskar!! Hihi... Men jag förstår dig. Min mor samlar på Ranka, tycker att dom är så snygga. Jag hade nog bett om en vrå där jag hällt ut alla bestick tror jag....:o)

Yvonne sa...

Hi hi måste säga att jag känner igen mig själv *flinar* i det där.
Stod i lördags på en loppis och grävde bland bestik för 1kr st.
Hade dock inte lika stor tur som dig då jag inte hittade ett ända utav intresse :(

Libby sa...

Gud, så roligt. Arbetshandskar. Ska komma ihåg att lägga ner ett par sådana i väskan, så att måttbandet och förstoringsglaset får sällskap. Tack för alla bilderna, har några Capri, inser jag nu, visste inte vad de hette.

Maria sa...

Oj, vad du har fyndat sedan jag sist kikade in!

Herr Movarp sa...

Yesses...vilka arbetsmetoder, tar man i med (hård)handskarna så ger det resultat minsann :-)

Thebe gillar jag skarpt, har några delar ur den serien.

Jag har nog haft tur de gånger jag letat i bestickslådorna, mina Nilsjohan t.ex. var buntade och klara...för en krona/st!

B-b-b-etty sa...

tusan vad du fyndat! ligger den i pite?

Libby sa...

Hej! Jag mejlade dig och frågade om jag får citera ett stycke om besticksraiden till ett inlägg jag ska göra på min blogg. Fick du mejlet? Får jag citera?

Anonym sa...

bra start