onsdag 5 augusti 2009

tidigare fynd

Godkväll!
Jag tänkte visa lite porslinsfynd som jag inte har visat tidigare, kvällssolen gjorde dem så fina!

Två koppar från Rörstrands Ester. Dessa två köpte jag för några år sedan på Röda Korset för 25kr, de är mina allra första porslinsfynd. Jag hade egentligen tänkt sälja dem då, tur att jag var för lat, vill inte skiljas från dem för allt i världen nu!


Fyra tallrikar från Gefles serie Atos, mamma köpte allihopa åt mig för 15kr.


Och sen har jag bara en liten fundering kring den här rubinröda skålen. Någon som vet vem som har tillverkat den osv? Reijmyre?

5 kommentarer:

B-b-b-etty sa...

är helt kär i skålen nu! underbar form. säg till om du vill sälja den ;D

Sabine sa...

åh, tallrikarna <3

Frida sa...

BL: hehe ja visst är den vacker. jag har börjat gilla den mer och mer, men vill jag bli kvitt den kan jag höra av mig :P

Helena sa...

Vilka snygga koppar! Ibland är det tur att man är lat! Trevligt med en mamma som fyndar åt dig!!

Libby sa...

Visst ser Esterkopparna verkligen ut att heta Ester? På mitt favoritfik där de har en massa udda koppar istället för enhetlig servis så är Ester "min". Blir alltid glad när jag tittar på hyllan där, och den står och väntar :-)