onsdag 29 april 2009

Loppisfia i farten

Hej och hå! ursäkta dålig uppdatering. I helgen var jag på Lions årliga loppmarknad i Piteå. Där fyndar man kan jag tala om!



Ett fat från Upsala Ekeby, fin dekor! 30 spänn.


En tjusig röd skål, 10kr.



Två vackra djuptallrikar från UE igen, KALAS heter dem, 10kr för båda! det fanns fler, men de var inte i så fint skick.


En tjusig burk med teaklock, en tjuga tror jag att jag gav för den.


Och så det bästa fyndet nästan, en kanna från UE för 20kr! Jag rotar alltid igenom lådorna under borden, där gör man bra fynd, riktigt nöjd är jag!

Jag har fler fynd på lut, jag visar dem lite senare!

3 kommentarer:

Sara sa...

Fina fynd! Gillar speciellt burken och kaffepannan. Trevlig blogg också förresten!

Herr Movarp sa...

Fin TEkanna! Jag har några stycken nu, 4 olika glasyrer...kaffekannan är smalare och högre, i övrigt ganska lik!

Modellen heter MA och det är Lillemor Mannerheim på UE / Gefle som formgivit! Kannan kom 1956 och fanns från början med en ljusbrun glasyr. Din är svart eller hur? Då heter den Mangania!

Anonym sa...

Mangania-serien är tuff, har du sett min manganiavas?

http://fyndchans.wordpress.com/2009/04/26/vas-mangania-27/

bra fynd!