fredag 4 september 2009

Det har fyndats en hel del den här veckan! Jag visar porslinsfynd nu, så kikar ni in senare och tittar på glasfynd :)

Tre fina tallrikar från Gefle, Smyrna heter dekoren. Helt oanvända verkar det som! 3kr styck.


Tre assietter och ett kaffefat från Rörstrands serie Kolorita. Porslinsbloggen har visat sin fina samling(dräggel), detta är början på min :P
Även dessa 3kr styck.



En söt lampfot i keramik. Typiskt, en till lampa att jaga skärm till. 10kr var dock ingen större förlust. Någon som känner till den? Det står bara "ANETA 133" undertill.


TaTa!

3 kommentarer:

Helena sa...

Vilka tokbra priser! Så fin lampfot. Jag kör med beige eller vita lampskärmar. Svårt att hitta matchande retro-skärmar tycker jag....

Henrik sa...

Skapliga priser, som sagt!
Jösses, vad alla gör fynd.. var hittar ni allt?? :)

Frida sa...

Jag gör de flesta fynden hos våran kommunala återvinningsmarknad Reprisen, där jobbar de lite "outsiders" som ofta prissätter väldigt bra enligt mig :D