fredag 4 september 2009

Och så var det veckans glasfynd också! Jag är väldigt nöjd må jag säga.

Vad sägs om ett Arabiafat för en tjuga? Jag vet inte riktigt om detta är samma som Oiva Toikka har gjort, för jag hittar bara fat/assietter med runda ringar. På min är det ju fyra cirklar i mitten. Upplys mig någon!



Signe Persson Melin's kända fyrkantiga glasburkar, sill i kvadrat! Gjorda för Boda om jag inte minns fel. Dock finns ingen etikett kvar. Jag såg att en sån här burk klubbades för ca 700kr på tradera :O och jag köpte båda mina för 20kr.


Tre dricksglas från Ittala, design by Aino Aalto. Inte riktigt min smak, jag tror att de åker ut på tradera så småning om. Måste skramla pengar till min Indien-resa :)

2 kommentarer:

Jenny sa...

Vilka fina fynd!

Unknown sa...

Hejsan!

Fatet är Nanny Stills Grapponia, designat för Riihimäen Lasi. Kolla
http://www.laatutavara.com/index.php?page=haku&hakuteksti=still%2C+grapponia&laaja=on

Ett fint fynd!
Hälsningar från Helsingfors!