söndag 20 september 2009

Fyndhelg!

Jag har haft en riktig fyndhelg! Jag är supernöjd. Det beror nog mest på ett utav fynden, den gjorde min helg!
Vi åkte till grannkommunen Luleå och gick igenom varenda andrahandsaffär som finns där, ca 5st. Där fyndade jag detta:

Fina norska kaffekoppar med fat, nästan oanvända. 8kr sammanlagt.


En turkos liten skål från Elme glasbruk, "Sticka". 10kr.


Pokal, eller "multipot" från Signe Persson Melin. 5kr.


Insatser till kryddhyllan "Reda", som jag väl ska skaffa någon gång i framtiden...
70kr för alla.


En söt engelsk dessertskål till min samling! 5kr.


Håll utkik senare, då ska jag visa mitt superfynd!

5 kommentarer:

Maud/En bok om dagen sa...

Vilka fina fynd! Reda-glasen hade jag gärna fyndat själv, för jag har några luckor i mina kryddhyllor... ;-)
Vilka fem andrahandsaffärer känner du till, om du vill dela med dig? Jag kan Kupan, Återvinningen, Myrorna, den som ligger vid hunddagiset (Latinamerikakommittén?) och så den där som mest har böcker i en källare på Kronan. Har jag missat någon?

Linea sa...

Åh hade också gärna stött på de där reda lådorna! En av mina sprack i en gammal dålig lagning! Får väl hoppas att jag också springer på en i framtiden! haha. Härliga fynd i övrigt också!

Fröken Fynd sa...

Ja, jag har kommit fram till att norskt porslin inte verkar dumt alls. Dock inte särskilt vanligt här kring mig i Skåneland tror jag. Och en Redahylla med tillhörande lådor hade gärna fått flytta in här också!

Frida sa...

En bok om dagen: Röda Korset, Gubben på kronanområdet, återvinningen på kronan, Myrorna, den nyöppnade lilla butiken på repslagargatan, antik/secondhand affären vid tågstationen. Det är de jag känner till.. :P
Linea: jag tror att de går att köpa på tradera om man har tur :)

FF: Gäller bara att hitta själva hyllan då, hehe :P

Moster Mjölgumpa sa...

En Reda-hylla är ett måste i var mans hem!