torsdag 17 september 2009

Taalari

I kategorin Misslyckade köp här hos loppisfia hamnar helt enkelt köpen jag ångrar. Det är ofta impulsköp som visar sig vara helt onödiga. I ett tidigare inlägg om ett misslyckat köp visar jag en mindre vacker Tobaksburk från Upsala Ekeby..

Jag är icke-rökare, så jag förstår inte varför jag köper dessa askfat. Jag har tre utav dessa, varav ett är genomskinligt och ett är gult, det på bilden är väl bärnstensfärgat kan man säga. Haha! Jag har försökt att sälja dem på tradera, men inte ens en krona får jag för dem. Riihimäen lasi kommer dem ifrån och jag tror att mönstret kallas Taalari?



Visa mig dina misslyckade köp!

4 kommentarer:

Libby sa...

Misslyckade köp... ja, sådana har jag gjort en del. Ska lägga ut det senaste någon dag framöver och länka till ditt inlägg.

Herr Movarp sa...

Misslyckade köp? Vad är det? Hehehe..

Jag har en bra förklaring på köpet av flera såna askkoppar, du gillade nåt med den första, sen hittade du likadana och tänkte: Jamen en sån har jag ju, vad kul! När du sen hade två då blev det enkelt att köpa ett till.

Grattis, du är en äkta samlare!

Sanna sa...

Tror att askfat är i det närmaste omöjlig att sälja efter lagen om att man inte får röka inomhus träde i kraft och de flesta privatpersoner röker kanske inte så mycket inomhus hemma heller.. Annars är ju dessa askfat mycket vackra =)
Kraaaaam
Sanna

Nytillkommen läsare sa...

Tanken kanske redan har slagit dig, men varför använder du dem inte som ljuslyktor? De ser perfekta ut för det ändamålet! :) Antingen med värmeljus för ett fint sken eller som ljusfat för ett blockljus kanske? :)